خبرگزاری بسیج دانش آموزی

حوزه دو بسیج دانش آموزی خواهران استان کرمانشاه

خبرگزاری بسیج دانش آموزی

حوزه دو بسیج دانش آموزی خواهران استان کرمانشاه

خبرگزاری بسیج دانش آموزی

سربازان حقیقی انقلاب شما دانش آموزان هستند و انقلاب چشم انتظار شماست. امام خامنه ای (مدظله العالی)
با سلام
این وبلاگ جهت اطلاع رسانی اخبار بسیج دانش آموزی حوزه دو خواهر کرمانشاه فعالیت می کند.
ضمنا در راستای اطاعت از فرمان جهاد نرم مقام معظم رهبری (مدظله العالی) به نشر مطالب مرتبط می پردازیم.
مشتاقانه منتظر پیشنهادات و انتقادات شما هستیم

ایمیل خبرگزاری بسیج دانش آموزی:
basij.hoze2kh@chmail.ir

التماس دعای فرج

فضای مجازی حوزه 2

به گزارش حوزه دو دانش آموزی خواهر : گفت و گویی صمیمی با سرهنگ کریمی فرمانده سپاه ناحیه ی شهرستان کرمانشاه به مناسبت سالروز تاسیس سپاه پاسداران داشتیم که به شرح زیر است :

-        بسم الله الرحمن الرحیم .ولادت حضرت امیرالمومنین و روز پدر رو خدمت شما تبریک عرض میکنم.ان شاءالله که در سایه سار حضرت امیرالمومنین همه ی ما بتوانیم به وظایفی که برعهده داریم به خوبی عمل کنیم.

خدمت شما به عنوان یک پاسدار سالروز تاسیس سپاه پاسداران رو تبریک عرض میکنم و سوال اولم از خدمت شما اینه که  هدف از تاسیس سپاه چه بوده ؟!

عرض سلام و ادب و احترام خدمت شما .بنده هم ماه مبارک رجب ماه امام علی (علیه السلام) به ویژه 13 رجب سالروز باسعادت مولی الموحدین و هم چنین روز پدر رو خدمت همه ی بسیجیان عزیز عرض تبریک و تهنیت دارم.

سپاه پاسداران انقلاب اسلامی همان طور که از اسمش پیداست به عنوان پاسداران نظام مقدس جمهوری اسلامی و همچنین انقلاب اسلامی مطرح است.در اوایل پیروزی انقلاب در سال 57 بنا به فرمان حضرت امام (ره)جوانان غیور و غیرتمند و ولایت مدار کشور اسلامی ما بخاطر حفظ و حراست از این نهالی که توسط حضرت امام غرس شد و این مولود مبارک در 22 بهمن 57 متولد شد ؛ جوانان عزیز وظیفه خود دانستند که در مقابل توطئه های دشمن ,ایادی استکبارجهانی , پس مانده های رژیم طاغوت از این نهال مقدس پاسداری کنند.در قالب های مختلف به شکل کمیته های مختلف این کار انجام شد تا 2اردیبهشت سال 58 که با توسط حضرت امام با توجه به ضرورتی که ایشان دیدند دستور تشکیل سپاه پاسداران رو صادر فرمودند.و شورا انقلاب اسلامی هم رسما تاسیس سپاه و شورای فرماندهی سپاه را صادر کردند و از همان تاریخ سپاه شکل گرفت.

اصلی ترین وظیفه سپاه حفظ و  حراست از دستاوردهای انقلاب و پاسداری از انقلاب اسلامی ست در تمام ابعاد. در مقاطع مختلف به حمد خداوند سپاه کارنامه ی درخشانی داشته .از بدو پیروزی انقلاب اسلامی سپاه با مقابله با تهدیدات آن زمان ا زجمله هجمه ی ضدانقلاب در کردستان به عنوان یک  نیروی منسجم انقلابی به کمک ارتش و سایر نیروهای امنیتی در پاکسازی کردستان شروع به فعالیت کردند بعد از آن در رفاع مقدس تشکیل یک نیروی نظامی مقتدری رو با بدنه ی مردمی بسیج همراه بود و توانستند در هشت سال دفاع مقدس جنگ را اداره کنندو در نهایت به نفع انقلاب و نظام خداروشکر به پیروزی رسیدیم.

در مقطع ربایش هواپیماهای مسافربری را داشته ایم بدلیل اینکه نیروی انقلابی . متعهد از این مقطع حفاظت و حراست کند دستور داده شد که سپاه حفاظت از هواپیماهای مسافربری رو برعهده بگیرد.

به حمدالله از روزی که این فعالیت به این ارگان واگذارشده تا به امروز ما هیچ گونه ربایشی نداشته ایم در صورتیکه در کشورهای پیشرفته هم این اتفاق میفته

بعدازجنگ در بحث سازندگی و محرومیت زدایی سپاه وظیفه ی خود دانسته است که به کمک نظام و دولت بیاید و در بحث سازندگی فعالیت داشته باشه و هم اکنون که جنگ فرهنگی و اقتصادی دشمن برعلیه ما شدت گرفته بازهم سپاه براساس رسالتی که بر دوش داره (همان حفاظت و حراست از دستاوردهای انقلاب و ارزشهای نظام اسلامی ) با روحیه ی جهادی و تبعیت محض از رهبرفرزانه انقلاب به کمک مردم و دولت  و راه پیشبرد نظام وارد این عرصه ها شده .دربعدفرهنگی فعالیتهای بسیار زیادی را داشته اند .در بعد اقتصادی و کم اثرکردن تحریم های دشمن بازهم سپاه توانسته کارنامه ی بسیار درخشانی داشته باشد.

بنده معتقدم که وجود نیروهای گسترده ی ولایت مدار , انقلابی و متدین و دارای روحیه ی جهادی در این نهاد مقدس باعث شده که خداوندهم توفیقاتش رو شامل این نهاد کنه و روز به روز براقتدارش در عرصه های خدمتگزاری افزون شود.

-        با توجه به اینکه امسال حضرت اقا شعار رو اقتصاد مقاومتی اقدام و عمل نام گذاری کردند سپاه برای تحقق شعار ایشان در حوزه های دانش آموزی چه برنامه ای رو داره ؟

خدمت شما عرض کنم از زمانی که بحث اقتصاد مقاومتی توسط حضرت اقا مطرح شده امسال به اوج خودش رسید واقدام و عمل رو ایشان اشاره کردند در صورتیکه در چندسال گذشته اق این مسیر رو مشخص کردند.

سپاه کارهای ارزشمندی رو انجام داده.به عنوان مثال در بعدفرهنگی که باور مردم براین باشه که خود اکتفا باشند در بحث صرفه جویی , در بحث اشتغال وکمک به اقتصادخانواده ها با تشکیل شرکت ها یا گروه هاای که باهم تعاونی تشکیل بدهند و درامدزایی داشته باشه برای خانواده ها.و همچنین اقتصادخانوادگی مشاغلی که در خانه ها امکان رواجش هست فعالیت بسیارخوبی داشته و همچنین تسهیلات خوبی را دراختیار بسیجیان قرارداده.از نظر وام های کم بهره و همچنین توانمند سازی خانواده ها و افراد با آموزش های مختلف  در عرصه های اقتصاد مقاومتی فعال بوده امسال هم به صورت ویژه درصدد هست که برنامه اقتصاد مقاومتی هم در بخش کلان و هم در بخش خورد و ریزکه برمی گرده به خانواده ها ان شاءالله تلاش داشته باشه. در بخش دانش آموزی هم به همین شکل یعنی آموزش توانمندسازی و در واقع  توجیه دانش اموزان عزیز که از هر فرصتی استفاده بشه در جهت تقویت بنیه ی اقتصادی کشور جامعه و به ویژه خانواده ها این تلاش رو ان شاءالله بسیج با تبعیت از سیاست های سپاه پاسداران انقلاب اسلامی داره دنبال میکنه .

-        همچنین که اعزام کاروان های راهیان نور زیر نظر سپاه پاسداران انجام می گیره , شما قصد دارید که چه فعالیت ها و برنامه هاای رو برای کاروان ها فراهم کنید ؟!

راهیان نور یک مقوله فرهنگی بسیار اثر گزار و مورد تاکید مقام معظم رهبری و پیگیری جدی سپاه است که در مرکزیت قرارگاه راهیان نور تشکیل شده .در استانها و شهرستانها هم  به همین منوال قرارگاه راهیان نور شکل گرفته .برنامه ریزطی که شده در بخش های مختلف عمومی مردم , دانشجویی و دانش اموزیی به ویژه برنامه های رو هر ساله ما اجرا می کنیم که تعدادکثیری از دانش اموزان  در مقاطع دبیرستان از اوایل شروع سال تحصیلی هرساله برنامه ریزی شده  که به صورت منظم دانش اموزان هم به مناطق غرب و هم جنوب کشور با ظرفیت بالایی اعزام شوند .هرساله این کارها انجام شده که فرهنگ جهاد و ایثار و شهادت به نسل های جدید منتقل بشه و همچنین رزمنده های ما به عنوان الگو برای نسل جدید شناخته شوند.که ایرانی توانمند هست و می تواند در تمام زمینه ها روی پای خودش بایستد و این روحیه ی ایثار باعث ماندگاری انقلاب ونظام می شود و از لحاظ فرهنگی تقویت باورهای جوان های ما که اثرات تهاجم فرهنگی دشمن در این زمینه یا کم بشه با ازبین بره.و این اثرات مخرب ماهواره ای و فضای مجازی که دشمن برای ما برنامه ریزی کرده از بین بره.

-        همانطور که مطلعید به فرمایش حضرت اقا (زنده نگه داشتن یاد وخاطره شهدا کمتر از شهادت نیست ) بفرمایید که یادواره های شهدای دانش اموزی در سطح استان با چه کیفیتی برگزار میشه ؟

یادواره های شهدای دانش اموزی بازهم به همین هدف که روزی دانش اموزان ما مدارس رو رها می کردند و بقول خودشان به دانشگاه اصلی که همون جبهه بود می رفتند همه چیز از مردانگی و ایثار ومقاومت درس یاد میگرفتند و اوجش هم شهادت این عزیزان ما بود و کسانی که مانده اند به عنوان وارثان شهدا باید تلاش کنند و زینب گونه این فرهنگ رو حفظ کنند و استمرار بدهند بنابراین برگزاری یادواره های شهدا  به تعبیر حضرت اقا که شما اشاره کردید زنده نگه داشتن یاد و خاطره شهدا کمتر از شهادت نیست این رسالتی برای ما مشخص می کند که در اشعاعه این فرهنگ تلاش کنیم.ما در بخش های مختلف یادواره های دانش اموزی به ویژه در هفته ی دانش اموزی که اوج این مراسمات هست برنامه ریزی کردیم که در نواحی مختلف با مدیریت حوزه های بسیج دانش اموزی توسعه بدیم  و درجهت تجلیل ازخانواده های صبورشان ادا کنیم .

-        در حوزه های  دانش اموزی و در سطح  مدارس چه اقداماتی نسبت به موضوع حجاب و عفاف شکل گرفته ؟

-        بحث حجاب و عفاف یکی از برنامه های بسیج جامعه زنان ما هست که در بخش دانش اموزی هم استمرار دارد یکی از برنامه ها این هست که بسیجیان  ما رودررو با افرادی که حجاب اسلامی رو کامل رعایت نمی کنند یا ضعف هایی دارند درجهت ارشاد انها اقدام می کنند و خیلی هم موثر بوده بحمدالله .

-        در مقاطع مختلف به همین شکل برنامه هاای وجود دارد که زن و دخترایرانی جایگاه و مقام خودشان را بشناسند و بخاطر مصون ماندن از تهاجم فرهنگی و مشکلاتی که در این باره دامن گیر بانوان می شود.

-        به عنوان آخرین سوال یکی از مهم ترین دغدغه های حضرت اقا مسئله ی نفوذ است به نظر شما ما چگونه می توانیم دانش اموزان رو که پیشگامان . پیش قراولان این مرز وبوم در اینده هستند ان شاءالله با این موضوع بیشتر اشنا کنیم و از دید شما وظیفه ی خود دانش اموزان در این باره چیست ؟

-        مسئله نفوذ یک مسئله ی جدی ست باتوجه به فضای که پس از برجام و مذاکرات هسته ای که در کشور پیش امده و چراغ سبزی که به کشورهای اروپایی نشان داده شده یقینا که در بحث نفوذ چشم طمع دارند که از کانال های مختلف وارد کشور بشوند و نسبت به تغییر فرهنگ ایرانی-اسلامی و سوق دادن  فرهنگ ما به سمت فرهنگ غربی. بنابراین همه ی ما موظفیم به خصوص دانش اموزان عزیز که فرهنگ غنی و کامل ایرانی-اسلامی توجه کامل داشته باشند حرف متدین و اساتید و معلمین دلسوز و معتقد به نظام جمهوری اسلامی گوش بدهند.وخودشان هم به این موضوع عامل باشند که دشمن به دنبال دشمنی است اگر در زمینه ای به خصوص فرهنگی نفوذ پیدا کنه و باورهای یک جامعه رو تغییر بده دیگرقابل حل شدن نیست و همه ی ما باید تلاش کنیم که پاسداران خوبی باشیم و از شهدا و ائمه اطهار الگو بگیرم وتوجه کامل به فرهنگ غنی خودمون داشته باشیم. این کارهانه بنفع ما که به نفع خودشون هست.

-        وظیفه دانش اموزان عزیز در این باره بیشتراست که هم خودشون رو از این السیب و گزند حفظ کنند و هم همکلاسی هاشون رو.

-و سخن اخر برای دانش اموزان ما :

دانش اموزانعزیز سرمایه های اصلی نظام اسلامی هستند و حضرت اقا توجه ویژه ای به دانش اموزان دارند و ماهم انتظار داریم به عنوان عنصری که سالها در خدمت رزمنده های عزیز بودیم هم دوران دفاع مقدس و هم دوران سازندگی که ان شاءالله توجه جدی به جایگاه خودشون داشته باشند با درس خواندن که بازهم از توصیه های حضرت اقا هست که ایشان میفرمایند که اگر کسی از من بپرسد که اولیت چی هست فرمایش شاناین بود که ورزش , تهذیب و تحصیل  .  ان شاءالله با توجه به این نکات که در بیانات حضرت اقاهم هست می تواند رهنمون خوبی برای ما و دانش اموزان عزیز ما باشد.

-با تشکر از جانب سرهنگ کریمی.

 

 

 

 

 

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۵/۰۲/۰۱
محمدی-خبرنگار حوزه دو خواهر

بسیج

حوزه دو دانش آموزی خواهران

مصاحبه

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">